Ubytek płynu chłodzącego OI 1,8T 4x4

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • solkan83
    Classic
    • 2011
    • 12

    Ubytek płynu chłodzącego OI 1,8T 4x4

    Fajna maszyna szkoda tylko że już rok starsza.
  • Wendetta
    Drive
    • 2010
    • 46

    #2
    Ubytek płynu chłodzącego OI 1,8T 4x4

    Witam
    W piątek wybrałem się swoją skodzinką na wycieczkę z przyczepa kempingową(DMC 1000kg) na weekend ok. 60km. Po drodze na większych podjazdach autko zaczęło mi się grzać temperatura rosła z połowy wskaźnika tak to 1 grubszej kreske, po dojechaniu na miejsce zaczęła mrugać kontrolka od temperatury i okazało się że jest mało płynu chłodzącego. Dolałem i myślałem że wystarczy ale okazało się że w drodze powrotnej powtórzył się ten sam problem ale już po przejechaniu ok. 20 km. Nie zauważyłem aby za mną były spaliny jakiegoś innego koloru czy coś takiego. Kolor płynu chłodzącego jest taki jak zawsze i olej również. Co może być tego przyczyną. Tak samo dzieje się na benzynie i na LPG mowie tu o temp silnika. Objawy te nie występowały do tej pory jak jeździłem solo bez przyczepy , nawet jak autko jeździło na wyższych obrotach i jak stało w korku to temp była idealnie w połowie.
    Autko to skoda Octavia I 1,8T 4x4 LPG rok 2003 przebiek to ok. 270 000km.
    Przyczepa DMC 1000kg.
    Dzieki za pomoc.

    Komentarz

    • Octan
      Rider
      • 2006
      • 653

      #3
      Zapewne masz wyciek. Sprawdz chłodnice i węże oraz nagrzewnice. Ta ostatania kiedy cieknie to płyn chłodniczy pojawia się wewnątrz samochodu , w okolicach stóp pasażera.

      Komentarz

      • kabanos
        RS
        • 2011
        • 4544
        • Octavia I combi (1U5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        Objawy wskazują na UPG, czyli ubytek płynu przy dużym obciążeniu silnika więcej info min. tutaj: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        >>>moja srebrna kombi strzała<<<

        Komentarz

        • Wendetta
          Drive
          • 2010
          • 46

          #5
          Witam
          Byłem dziś u mechanika i okazało się że jest pęknięty króciec układu chłodzenia. Tak mi się wydaje że dobrze usłyszałem. Jest to element który jest wkręcony w blok silnika i do niego wchodzą węże od układu chłodzenia. Czekam aż ściągną ta cześć i wtedy okaże się na 100%.
          Dzięki za sugestie i podpowiedzi. Dam znać po wymianie.

          [ Dodano: Pią 24 Lut, 12 10:54 ]
          Dokładnie, krócieć układu chłodzenia miał nieszczelność. Po wymianie, działa jak należy

          Komentarz

          Pracuję...